31 December 2008

meniti 366 hari...

akhirnya penghujung 2008 tiba jua..
membawa pergi segala kenangan suka duka, pahit & manis yang telah aku lalui..
seperti tahun-tahun yang lepas, kenangan itu tetap indah untuk dikenang…
walau pun pahit, aku pasti satu hari nanti ianya tetap manis untuk dikenang..
tahun 2007 tahun penuh kedukaan untuk aku..
alhamdulillah tahun 2008 pula membawa sinar kegembiraan dan memperolehi perkara2 terindah…
sungguh pun begitu ada kalanya terjadi jua perkara yang menyakitkan..
dugaan paling hebat apabila nilai persahabatan teruji..
mungkin selama ini aku terlalu alpa sehinggakan terlupa perkara2 yang sepatutnya aku ambil berat…
hanya memandang dari satu sudut..
hanya kisah pada sesetengah perkara..
hanya menghargai insan di hadapan & melupakan insan di balik bayang yang menjadi nadi pada aku…
dan kini, aku belajar dari kesilapan..
belajar untuk menjadi insan yang lebih baik berbanding semalam..
moga dipermudahkan jalan untuk mencapainya…
selamat tinggal 2008..

musibah melanda...

tak lengkap hidup kalau sesekali tidak diuji dengan dugaan..
berhadapan dengan satu musibah yang cukup menduga perasaan aku..
tapi aku percaya musibah ini mampu mengeratkan lagi ikatan kekeluargaan kami...
jauh di sudut hati aku percaya yang kesalahan itu tidak berlaku sama sekali...
apa pun,musibah ini tetap diharungi bersulam dengan percaya akan qada' & qadar dari yang Maha Esa...
yang pasti doa akan ku titipkan agar musibah ini segera berlalu pergi...

26 December 2008

paranoid bersarang di hati...

paranoid terjadi tika hati mulai merasa serik...
minda seakan sesak dan mula melahirkan persepsi yang ada kalanya membuat diri terlalu berhati-hati dalam menilai sesuatu sehingga membuat orang lain meluat...
bayangan silam akan terus menghantui kehidupan dalam merangka sesuatu yang baru atau memulakan sesuatu yang pernah ditinggalkan...
tak mudah melupakan meskipun mencuba tuk melakukannya...
Jika berupaya melupakan, paranoid tetap hadir sebagai ingatan seterusnya beraja di hati...
sukar menghindari paranoid sehingga penawarnya telah ditemui...
sememangnya kehidupan ini aneh...
sukar merawat hati yang terluka...
walaupun ianya telah sembuh namun masih menitipkan parut...
parut yang akan terus dikenang dalam mengharungi kehidupan...
jangan biarkan paranoid terus bersarang di hati..buangkan segala prasangka buruk di saat menilai seseorang/sesuatu...

24 December 2008

Merry Christmas...

Ambil kesempatan awal ni untuk ucapkan Selamat Menyambut Hari Natal esok kepada penganut agama Kristian.. Merry Christmas!!!

ada aku kisah!!

meniti hari-hari yang mendatang dengan penuh kegembiraan..menikmati saki-baki panorama keindahan di jendela 2008 dengan penuh kualiti...walaupun kadang2 aku tak mampu membohongi diri sendiri apabila kedukaan bersarang di hati..tapi berkat mengikuti satu seminar satu ketika dulu aku mampu untuk melihat suatu permasalahan di sudut yg cukup positif dan menjadikan kegembiraan itu sebagai panduan agar aku tak mudah alpa dengan rahmat-Nya...terlalu ikutkan perasaan juga membuatkan bebanan hati semakin sarat..maka,aku lepaskan perasaan itu pergi seperti angin yang berhembus laju dengan harapan hati ini tidak dilukai..cuma aku yang mampu menghargai hatiku sendiri di saat tiada yang sudi...unsur paksaan hanya akan memakan hati..tiada gunanya mengharap keajaiban akan datang meskipun aku sedia maklum perubahan tidak akan terjadi...harapan tinggal harapan..aku yang berharap tapi kau sendiri tak pernah kisah dengan apa yang aku harapkan..nampaknya hati ni pun dah penat untuk berharap lagi...kisahkan insan yang kisah aku..pengajaran untuk aku supaya buka mata hati...jangan asyik seronok dengan dunia yang aku cipta sendiri..sebaliknya ada lagi insan lain yang lebih kisah tentang aku..
buat insan yang berkenaan, ada aku kisah!!!!!

23 December 2008

Tanpa Kekasihku - Agnes Monica

Langit begitu gelap, hujan juga tak kunjung reda
Ku harus menyaksikan cintaku terenggut tak terselamatkan
Ingin ku ulang hari, ingin ku perbaiki
kau sangat ku butuhkan
Beraninya kau pergi dan tak kembali

Dimana letak surga itu
Biar kugantikan tempatmu denganku
Adakah tanda surga itu
Biar kutemukan untuk bersamamu

Kubiarkan senangku menari di udara
Biar semua tahu kematian tak mengakhiri
cinta..

Apalah artinya hidup tanpa kekasihku
Percuma bila aku disini sendiri

Kekasihku, bersamamu
Kekasihku, bersamamu
Kekasihku, bersamamu
Kekasihku, bersamamu
Kekasihku, bersamamu

~ memandangkan aku minat ngan si pelantun lagu ni maka byk lagu2nya menjadi pilihan aku. Antaranya lagu nie..actually takde kena mgena pun ngan life aku...just suka ngan melodinya..so, enjoy...

Warkah - Bau Band

Takkan lagi aku menunggu
kau hadir di dalam mimpi-mimpiku
puasku mengharapkan dirimu
seperti mereka yang punya cinta

Diriku tanpa dirimu
kau tempuhi penuh bahagia
diriku mahu kau tahu
pedih ini kau tak terasa

Warkahku mengharapkan dirimu
seperti yang aku kenali dulu
setiaku menantikan dirimu
seperti setianya terhadap diriku

Tapiku melepaskan mu
melangkah namun tak berdaya
terusku terus menunggu
cinta yang takkan pernah ada


~ (_'')

22 December 2008

harapan....

suramnya hari sesuram hati yang rawan
gundah gelana dek tercuit jiwa
khilafnya makhluk bernama manusia
letak harapan setinggi everest sehingga lupa jejak di bumi
hati yang rapuh teruji lagi
konflik kehidupan silih berganti
menangani permasalahan, kematangan ganjarannya
motivasi hati, pandang sudut positif
terasa hipokrit sejenak diri
berlagak tenang tapi kocakan hati hanya Dia yang mengerti
namun, kekangan hidup akan terus dihadapi
pengajaran terindah yang cukup berharga
pastikan posisi harapan tidak setinggi melangit
nescaya apabila ianya tersungkur menyembah bumi
impaknya kurang berbekas di hati...

18 December 2008

christmas party @ office...


present exchange... :p

betapa bahagianya menjadi rakyat malaysia bila semua perayaan dapat disambut dengan gemilangnya tanpa mengira warna kulit mahupun agama yang dianuti...bt pertama kalinya dalam hidup aku berpeluang merayakan krismas dengan opismate..macam biasa kitaorg bt makan2 sikit + btukar2 hadiah..
so, menu for today bukan 'kudapan segera'..hikhik..sekali sekala nak gak tukar juadah gak..kalau asyik makan benda yang sama tentunya perut akan protes tanda inginkan kelainan..




nasi tomato + kuew teow goreng + crabball goreng + fruit juice



nilah kelebihannya bila bkerja dengan mereka yg berlainan bangsa...muhibbah!!!..kalo sebelum nie aku bpeluang merayakan chinese new year & da best part bile dapat angpow la kan..hehehe..so, da same feeling when i celebrate christmas eve... :D
antara present yg aku dpt :-



multi case


'door gift'


my christmas present...

16 December 2008

CicakMan 2 Planet Hitam...


lama aku x nonton wayang..
sejak dah memegang status single ni jarang aku nonton wayang..
xde masa + xde member..
yelah semua pun bz ngan hal masing2..
but it's ok..
already immune with this situation..happy.. :D
aku layan CicakMan 2 Planet Hitam ngan family..
juz tengok kat IOI Mall...
mls nk pg jauh2..
sure jem + susah nk cari parking..
lagi2 hujan..
sure sesak...
adoyaii...penat seh nk drive..
makanya kitaorg decide g IOI Mall jer...
hasil karya 'bang chik' @ Yusry Abdul Halim yg pada aku mmg superb..
sekuelnya sama hebat ngan yang dulu..
kali nie aksi lagi padat..
enjoy aku layan citer nie...
cuma lawak sang cicakman di kurangkan...
atas permintaan penonton katanya...
yg paling aku suka watak rrama..
ok la si Tamara bawa watak nie..
kontra ngan watak dia dlm Hikmah Series..
ape pun kredit + tabik spring untuk warga kerja CicakMan 2 Planet Hitam..
antara hasil kerja terbaik dalam industri perfileman kita yang agak suram ketika ini..

09 December 2008

salam aidil adha....

salam aidil adha...
puchong dilanda hujan so, perancangan menziarahi sanak saudara terpaksa dianjakkan...
agak petang baru lah aku dan keluarga tercinta meninggalkan puchong...menuju ke Kampung Subang...
tak balik ke kampung pun...
cuma melawat makcik tercinta...
dalam perjalanan ke sana pun masih lagi bumi dibasahi hujan...
maka dengan berhati-hati aku memandu...
pandu cermat jiwa selamat...
hari raya ku anggap sebagai medan untuk berkumpul bersama sanak saudara...
jadi, tentu sudah terbayang aktiviti yang akan dilakukan..
macam biasa, masak beramai-ramai dan
makan pun beramai-ramai....
meriah + seronok = bahagia...

01 December 2008

Disember menjengah tiba....

well, dah masuk bulan disember..
bermakna tinggal 30 hari sebelum tirai 2008 dilabuhkan..
bulan nie yang paling best bile banyak 'public holiday'..hehehe..
bulan nie gak menyaksikan aku akan menjejakkan kaki di bumi Johor..
ada wedding invitation..
apa pun, disember tetap akan berlalu seperti bulan-bulan lain..
yang penting, kita enjoy!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...