31 December 2009

ceritera 2009

akhirnya kita berada di penghujung 2009...
pantas masa berdetik, tahun hadapan akan bertambah lagi angka usia aku..
rumusan di sebalik 2009 yang boleh aku katakan, segalanya berjalan dengan lancar...
tahun ni banyak teman-teman menukar status diri mereka...
i'm happy for them...
jangan tanya aku bila pula giliran aku...
sebabnya aku pun tak pasti...
agak bosan menjawab soalan yang sama sebenarnya...
apa pun, aku tahu mereka cuma menunjukkan sedikit perhatian...
ambil berat akan keadaan temannya nan sorang nie...
2008 juga menyaksikan pelbagai konflik berlaku...
serius, kadang-kadang aku boleh muntah darah apabila berada di dalam situasi itu...
apatah lagi, konflik dengan insan-insan yang dekat di hati...
perlunya aku menyedari diri yang masa berubah...
jadi, orang sekeliling aku juga turut menerima tempiasnya...
usah la berharap mereka sama seperti dulu...
aku kena bersedia untuk menerima sebarang perubahan yang telah berlaku dan akan berlaku...
tapi, ada juga yang masih sama seperti dulu...
mereka inilah yang memberi semangat terulung pada aku...(korang tahu kan sapa korang)
korang la BFF aku yang paling hebat di alam semesta ni..(ceh, pujian melangit tau..hehe)
so, macam biasa la tahun baru azam baru...
ada juga azam yang terbengkalai...
tapi, ada juga yang di saat-saat akhir, azam itu dapat ku capai...alhamdulillah...

selamat tinggal 2009....
selamat datang 2010...

23 December 2009

badan dan minda bersatu menghasilkan kepenatan melampau...

hukhukhuk....
batuk disebabkan blog yang mula bersawang...
gila tak sempat untuk aku mengemaskinikannya...
adoyai, bulan disember betul-betul menyesakkan...
timbunan kerja yang menyebabkan migrain suka untuk melawat aku..haih...
pelbagai situasi dilalui...
paling membuatkan aku sakit jiwa bila sabun mulai mencair...
aiseh, dia dh minta tukar baru la tu...isk...poning palo den...
maybe petanda untuk aku menghadiahkan sesuatu untuk diri sendiri.... :D
apa pun, perkara terindah yang aku belajar untuk bulan ini adalah...
kena tingkatkan sikit tahap sinikal dalam diri kot...
kena jadi keras hati sikit...
kerenah mereka membuatkan aku terfikir...
tahap kepentingan aku dalam diri mereka tidak seberapa jika dibandingkan taraf mereka di sisi aku...
entah lah...
mungkin aku yang terlalu emo...
tapi takpa..
malas untuk aku memikirkan mereka...
lebih baik aku meletakkan tugu penghargaan pada yang sudi...ngeh..ngeh...

01 December 2009

Scheduling December Plan

memasuki disember a.k.a akhir tahun akan melayang la kad yang pelbagai corak, warna dan saiz...
sama juga seperti tahun-tahun yang sudah...
tapi tahun ni agak meriah sikit sebab ramai di kalangan teman menjejaki fasa baru dalam hidup mereka...
sebagai teman, aku tumpang seronok...
suka untuk aku mengambil kesempatan di atas majlis mereka untuk bersua dengan teman lama...
bolehlah dikategorikan sebagai mini gathering...
mengambil kesempatan dalam kesempitan...ahaks...
tahun berganti...
teknologi menjadi perantaraan...
ada undangan yang aku terima di laman sosial facebook & friendster...
tak kurang juga melalui medium call @ SMS...
tapi, sayangnya aku seorang yang masih lagi suka pada tradisi lama yakni kad undangan perkahwinan...
makanya, sorry to say...
tiada kad, tiadalah kelibat aku di majlis itu...
maaf kawan...
i'm a lil bit complicated...
atau mungkin sedikit mengada-ngada...wakaka...
jadi, bulan ni hujung minggu aku dipenuhi dengan undangan menjamu nasi minyak... =)
buat teman yang bakal bertukar gelaran...
selamat untuk segala-galanya aku doakan...
bahagia la hendaknya hingga hujung nyawa...

Suka tapi Sayang....


sisi depan ~ i luv da butterfly...winks


sisi belakang ~ simple but still nice

akhir-akhir ni mengumpul spesis beg seperti di atas menjadi kegilaan aku...
jangan tanya kenapa sebab aku pun tak pasti...
sebagai menyahut kempen bumi hijau, wajarlah aku membeli beg ini..ngeh..ngeh...
tapi, masalah timbul bila aku sayang nak gunakannya...
camno tu????
penutupnya, aku cuma gantung je beg ni..hahah...
dah tiba masanya aku mengikis tabiat suka beli tapi sayang nak pakai tu...haih...

Stay The Same...


[Chorus]

Don't you ever wish you were someone else,
You were meant to be the way you are exactly.
Don't you ever say you don't like the way you are.
When you learn to love yourself, you're better off by far.
And I hope you always stay the same,
cuz there's nothin' 'bout you I would change.

[Verse]

I think that you could be whatever you wanted to be
If you could realize, all the dreams you have inside.
Don't be afraid if you've got something to say,
Just open up your heart and let it show you the way.

[Chorus]

[Bridge]

Believe in yourself.
Reach down inside.
The love you find will set you free.
Believe in yourself, you will come alive.
Have faith in what you do.
You'll make it through.

[Chorus]


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...