09 September 2013

Impak penutupan facebook

Assalammualaikum

Sayang sekali sebab jodoh tak panjang dengan facebook. bukan apa, tak boleh nak krompomi dengan diri sendiri tentang pelbagai isu. Menahan diri dari mengecam mereka-mereka yang suka naww update status ntah apa-apa yang buat rasa jelik yang teramat sangat. Tu belum lagi termasuk golongan si bergu yang dok update segala-galanya serba serbi dari soal perasaan mendayu-dayu sehingga ke tentang salasilah keturunan. Ayooo

Terasa juga di sebabkan keputusan ni, ada la beberapa perkara yang aku terlepas. Contohnya jemputan majlis perkahwinan, jemputan open house dan lain-lain aktiviti. Stail orang sekarang kan dok jemput guna facebook bagai. Ada juga yang dok check in untuk inform keberadaan masing-masing. Tapi masih ada bahagian yang indah.

Yang indahnya pula, mana yang tahu laluan untuk menghubungi, jemputan akan sampai melalui telefon. Hah, teknologi dah canggih. Ada segala bagai whatsapp, bbm, line, wechat dan macam-macam lagi. In fact, aku rasa lebih personal kalau jemputan tu sampai terus sama ada melalui telefon atau penyampaian dari kengkawan. Nampak, demand bukan! Aha, itu aku. 

Akan tetapi, aku ngaku la facebook medan untuk tahu tentang perkembangan dan penguncupan kehidupan seseorang. Medium untuk sesi jejak kasih dan kasihan. Ceritera cinta dan isu semasa. Cuma dengan adanya golongan yang menyalahgunakan medium rangkaian sosial menyebabkan fungsi asalnya tercemar. 

Takpe. Jangan salahkan facebook. salahkan si pelaku. Kita jangan buruk sangka. Mungkin beliau kurang kawan-kawan untuk bercerita menyebabkan tergelincir dengan menggunakan facebook secara berlebih-lebihan dari biasa.

With love

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...